Opis
Ujarzmij potęgę wody!
Barrage to zaawansowana ekonomiczna gra planszowa dla 1 do 4 graczy, w której każdy pełni rolę prezesa spółki państwowej walczącej o prymat na rynku produkcji energii w regionie Alp. Gracze kupują i korzystają z technologii, by budować tamy i elektrownie wodne oraz łączą je za pomocą kanałów. Kompletny system wodny pozwala na użycie zgromadzonej przy tamach wody do produkcji energii i realizację kontraktów.
Barrage to gra wyjątkowa – ma zaskakującą, perfekcyjnie zaprojektowaną mechanikę, niezwykle silną, ale i nieoczywistą interakcję między graczami, w której nasze sukcesy mogą równie mocno zaszkodzić co pomóc przeciwnikom, oraz przepiękną szatę graficzną, a także ścisłe powiązanie mechaniki z tematyką, w której zadbano o najdrobniejszy szczegół.
Na początku rozgrywki każdy gracz wybiera dla siebie planszę spółki, swojego dyrektora wykonawczego i kontrakt początkowy – ich cele i umiejętnościsą asymetryczne. Rozgrywka trwa pięć rund i toczy się na planszy przedstawiającej mapę części Alp podzielonej na 3 obszary: góry, wzgórza i równiny. Na każdym obszare znajdują się zbiorniki wodne oraz pola, na których gracze mogą budować swoje konstrukcje: tamy, kanały i elektrownie.
Woda to najcenniejszy surowiec w grze – niezakłócona przez konstrukcje spływa w dół rzekami łączącymi zbiorniki. Gracze nie są właścicielami wody, ale próbują ją kontrolować budując tamy, które ją gromadzą w zbiornikach oraz przekierowując ją kanałami do swoich elektrowni, aby wygenerować energię i zrealizować intratne kontrakty. Na wielkość produkcji ma wpływ ilość wody zatrzymanej przez tamę (uzależniona od podaży wody oraz wysokości tamy) oraz przepustowość kanału prowadzącego do elektrowni.
W każdej z pięciu rund gracze kolejno wysyłają swoich inżynierów na pola akcji na planszy głównej lub swoich planszetkach.
- Akcja budowy pozwala na zbudowanie konstrukcji na planszy – gracz umieszcza określoną liczbę maszyn (betoniarek i koparek) oraz właściwy kafel technologii na swoim kole budowy i wykonuje obrót koła o 1 segment – zasoby te są zablokowane do momentu wykonania przez Koło pełnego obrotu, a następnie umieszcza konstrukcję na mapie.
- Akcja w stacji turbin uruchamia produkcję – gracz przemieszcza krople wody z wybranego zbiornika kanałem do swojej elektrowni, co generuje energię. Jeśli wielkość produkcji spełnia wymagania kontraktu, gracz może dodatkowo zrealizować kontrakt.
- Akcja gospodarka wodna pozwala na umieszczenie nowych kropel wody u źródeł na mapie.
- W banku gracze pozyskują nowe kredyty na finansowanie inwestycji.
- Akcja w warsztacie pozwala na obrót koła budowy o dodatkowe segmenty, co przyspiesza uzyskanie dostępu do zablokowanych maszyn i technologii w związku z poprzednimi inwestycjami.
- U dostawcy maszyn można kupić nowe maszyny, a w biurze patentowym nowe kafle zaawansowanej technologii (do wykorzystania na kole budowy).
- W dziale handlowym gracze pozyskują nowe kontrakty prywatne.
Wybór akcji wymaga umiejętnego planowania – jedynie akcja budowy jest dostępna na indywidualnej planszy spółki, wszystkie pozostałe akcje znajdują się na wspólnej planszy i gracze rywalizują ze sobą o prawo do skorzystania z nich.
Na koniec każdej rundy następuje faza spływu wody, podczas którego woda zgromadzona u źródeł płynie rzekami w dół mapy. Jeśli napotka na niezapełniony zbiornik z tamą, zatrzymuje się. W następnej rundzie gracze będą mogli ją wykorzystać do produkcji energii. Gra kończy się po ukończeniu 5 rundy. Punkty zwycięstwa pochodzą z wielu źródeł: produkcji energii, realizacji celu, premii na koniec każdej rundy, zrealizowanych Kontraktów i wykorzystanych zaawansowanych technologii.
Atuty:
- Zaawansowana gra ekonomiczna, jeden z najważniejszych tytułów 2019.
- Oryginalna mechanika zarządzania przepływem wody powodująca silne zależności między graczami.
- Doskonała oprawa graficzna i mocne powiązanie mechaniki z tematem gry.
Zawartość:
Komponenty wspólne
- 1 dwustronna Mapa
- 1 plansza Zarządu
- 1 plansza Biura Patentowego
- 1 tor Energii
- 10 kafli Przygotowania
- 15 kafli Zaawansowanych Technologii
- 6 kafli Premii
- 6 kafli Celów
- 7 kafli Dyrektorów Wykonawczych
- 1 kafel Specjalnej Technologii Antona Krylova
- 45 kafli Kontraktów Prywatnych
- 4 kafle Kontraktów Początkowych
- 6 kafli Kontraktów Państwowych
- 8 kafli Żródeł
- 3 neutralne Podstawy
- 3 neutralne Podwyższenia
- 30 Kropel Wody
- Kredyty Hydroelektryczne
- 24 o wartości 1
- 20 o wartości 3
- 14 o wartości 5
- 34 Koparki
- 24 o wartości 1
- 6 o wartości 2
- 4 o wartości 5
- 26 Betoniarek
- 16 o wartości 1
- 6 o wartości 2
- 4 o wartości 5
Komponenty spółki
- 4 plansze spółek (po jednej dla każdej z 4 spółek)
- 4 Koła Budowy (po jednym dla każdej z 4 spółek)
- 4 Pomoce Gracza (po jednej dla każdej z 4 spółek)
- 20 kafli Technologii Podstawowych (po 5 dla każdej z 4 spółek)
- 20 Podstaw (po 5 dla każdej z 4 spółek)
- 20 Podwyższeń (po 5 dla każdej z 4 spółek)
- 20 Kanałów (po 5 dla każdej z 4 spółek)
- 16 Elektrowni (po 4 dla każdej z 4 spółek)
- 4 znaczniki Kolejności (po jednym dla każdej z 4 spółek)
- 4 znaczniki Energii (po jednym dla każdej z 4 spółek)
- 4 znaczniki Punktów Zwycięstwa (po jednym dla każdej z 4 spółek)
- 48 Inżynierów (po 12 dla każdej z 4 spółek)
- 1 INSTRUKCJA
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.